דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רישוי עסקים לבית קפה 

מאת    [ 20/09/2012 ]

מילים במאמר: 591   [ נצפה 1788 פעמים ]

 

 

כולנו אוהבים לשבת בבתי קפה. הם מספקים לנו שלוה מטרדות היום יום, ומהווים מקום נעים למפגש עם חברים, לעסקים, דייטים והזדמנות לאכול משהו קל במהלך היום . לרובנו יש את בית הקפה הקבוע וחביב. הוא יכול להיות ליד העבודה או בשכונה, או בית הקפה שכל החבר'ה נפגשים בו. כזה שכולם שמכירים בו את כולם, ממש כמו להרגיש בבית.

כמה מאכזב ומפתיע לגלות יום אחד שבית קפה שכל כך אהבנו  נסגר לפתע. איך זה קרה? אנחנו לא מבינים הוא הרי נמצא בלב העניינים, האוכל מעולה היחס מצוין, ותמיד תמיד הוא עמוס בלקוחות מרוצים. אז מה קרה ?

אחת הסיבות השכיחות לסיטואציה הלא נעימה הזאת הוא תאמינו או לא, היעדרותו של רישיון עסק, לכאורה פרט שולי שלא הרבה מייחסים לו חשיבות ואפילו מזלזלים בו. תמיד מזמינים את המעצב הפנים ומשקיעים מחשבה על תכנון עיצובי, אבל רישיון עסק הוא אחד הדברים החשובים ביותר לעסקים ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בבתי קפה ומסעדות המגישים מזון. כל עסק צריך לעמוד במספר תנאים לא קלים כדי לקבל את רישיון העסק שלו, אבל מסעדות, בתי קפה ובתי אוכל למיניהם צריכים לעמוד בתנאי סף מחמירים מאוד  ע"מ שיוכלו להתהדר ברישיון העסק ולשרת את לקוחותיהם. וזאת בעיקר מגורמי רישוי בעיקר משרד הבריאות וכיבוי אש.

אז מה דרוש כדי לקבל רישיון עסק עבור בית קפה, מול איזה רשויות צריך להתמודד ובאיזה תנאים צריך לעמוד.

התחנה הראשונה והמכריעה הינה משרד הבריאות. פרט לדרישות הסף בנוגע לגודל של המטבח והמחסן, נדרש אוורור נאות, כיורים ושולחנות עבודה ע"פ התקן וסוג האוכל המוגש במקום, ע"מ לקבל אישור להפעיל את בית הקפה.

תחנה שנייה, מכבי האש. הם דורשים התקנת מערכות כיבוי, מטפים גלאי עשן, אישור מחשמלאי מוסמך, תקן על חיפויים מה שמייקר מאוד את הקמת בית הקפה, גלאי עשן וכו'.

המשרד לאיכות הסביבה מבקש מהיזם הנמרץ התקנת מנדף ולעיתים גם התקנת ארובה, שהקמתה דורשת היתר בניה מיוחד מהרשות המקומית, תאגיד המים ידרוש התקנת מפריד שומנים חיצוני, משטרת ישראל תבקש מהיזם הכנת תכנית בטיחות על ידי יועץ מוסמך (תלוי בגדלו של הבית קפה) וכן דרישות נוספות.

ללא ספק מדובר בתהליך יקר ארוך ומתיש, אז איך עוברים את זה בהצלחה? ראשית צריך להצטייד בהרבה סבלנות ואורך רוח, שנית יש להבין שכדי לקבל רישיון עסק עבור בית קפה דרושה השקעה כספית ניכרת . כדי לייעל ולמקסם את התהליך מומלץ להיעזר ביועץ מומחה לתכנון וליווי בתי קפה הבקיא בכל אותן דרישות של הרשות בה עתיד להיפתח המקום.

זכרו, חוק רישוי עסקים מחייב בתי עסק בהוצאת רישיון עסק, לכן צריך להתייחס לכך בשיא הרצינות כפי שמתייחסים לפתיחת תיק במס הכנסה ומע"מ, עיצוב פנים ,הכנת תפריט ועוד.

רישיון העסק ניתן על ידי הרשות לשלוש שנים והוא נתון לביקורת קבועה. לפני ששוכרים או קונים נכס המיועד לשמש כבית קפה ,צריך לשים לב לפרטים הבאים:

1- יש לקבל אישור עקרוני להפעלת העסק המבוקש מהאגף לרישוי עסקים, ומשרד הבריאות.

2- יש לבדוק מול הוועדה לתכנון ובניה האם אין סתירה בין פעילות העסק למקום בו הוא נמצא( כדאי לבקש אישורים בכתב במידת האפשר).

3- יש לבדוק אם אין בנכס איזה שהן חריגות בניה או צווי הריסה, רשום כבניין מסוכן.

4- לקבוע פגישה באגף לרישוי עסקים לתחילת תהליך רישוי העסק, אחרי שנשכור את שירותיו של מומחה בתחום שיסייע בידינו לצלוח את התהליך בקלות במהירות ועם כמה שפחות הוצאות ועוגמת נפש.

בהצלחה !

כותב המאמר הוא דרור קופל מחברת קופל - רישוי עסקים והיתרי בניה, מסייע לעסקים להתמצא בסבך הבירוקרטיה , לחסוך בעלויות ובייעול תהליכי הוצאת רישיון עסק

כותב המאמר הוא דרור קופל, בעלים של חברת קופל העוסקת בליווי עסקים בהוצאת רישיון עסק, ובהפחתת מיסוי עירוני.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב